Alla inlägg den 7 september 2010

Av Frida - 7 september 2010 18:12

Ikväll:

Biggest loser

Idol 2010


Innan det:

Städa rummet


Imorgon:

Skola


Kram Frida.

Av Frida - 7 september 2010 16:37

Jag funderar väldigt ofta, snarare hela tiden, på framtiden.

Min största rädsla är att bli en sån som dom flesta är.

Liksom svensson.

Min största rädsla är att vara 40 år, bo i en förort, och lunka iväg till dagiset där jag jobbar, komma hem, laga mat till min man och tre barn, städa lite, åka och träna, komma hem och kolla på tv och gå och lägga mig.

Samma sak varje dag.


Jag vill verkligen mer.

Jag vill resa världen över, jag vill uppleva saker, jag vill bli någonting annat än en svensson-mamma.


Vi säger att jag står på en väldigt lång äng, som sedan följs upp med ett hav.

Jag kan välja det lättaste, se till ängens slut, gå barn&fritid, och sluta upp som Svensson-mamma.

Men jag kan våga se till horisonten.

Bli läkare eller något. Flytta utomlands, skaffa en lysande karriär.


Det känns som att jag nåste välja väldigt snart. Och det måste jag ju, det är ju typ bara ett år kvar :S, det gör mig rädd. ... och förvirrad.


Kram Frida.

Av Frida - 7 september 2010 07:22

Godmorgon ! :)

Det var en lättnad när jag vaknade, och faktiskt kunde andas imorse.

Genom näsan dårå.


Är ändå hemma idag, så får väl göra lite nytta .. -.-

Måste duscha och göra läxor.


*Byter ämne*


När jag sneglar ut på parkeringen en bit härifrån så ser jag att det ät imigt på rutorna, kanske frost.

Det är så härligt att hösten är här. Jag vet inte varför jag tjatar om det hela tiden, men det känns speciellt.


Nu är det inte långt kvar tills det ser ut såhär:

 


..men om man tänker efter.

Brukar det inte vara varmt i september?

Menmen, det är ju alla dessa klimatförändringar som gör att årstiderna håller på att byta plats. För det snöade hos mig i början på maj! I och för sig så var det 19 grader i slutet, men iallafall.

Det känns som att årstiderna är lite annorlunda än man är van vid, som om att sommaren förkortast med en månad.


Ha en bra dag.

Kram Frida.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards