Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida - 31 augusti 2010 21:36

Fy fan vad det är kallt ute, och fy fan vad mycket jag har längtat efter det.

Vintern är min absoluta favoritårstid, och december är bäst.

Det är nästan frost på morgonen, och bara det gör att jag får gåshud.

Jag älskar när snön ligger på marken och när man fryser häcken av sig på busshållplatsen och när fingrarna är ispinnar trots dubbla vantar.

Jag vet inte varför jag tycker såhär.


Sedan måste jag erkänna en sak.

Eftersom att detta är en helt anonym blogg, så tänker jag berätta om den stenen som klamrar sig fast i halsen.


Varje dag jag går till skolan känner jag hur fetter dallrar, och hur folk stirrar på mig.

Jag är så jävla obekväm i mig själv att jag vill ömsa skinn och bli nån annan.

Till saken, jag har problem med mat.

Jag har svältit. Jag har hetsätit. Jag har kräkts. Jag har träningsmani.

Jag jojar i vikten.

Och just nu är jag inne i en hemsk period, för 3:e gången.

Den perioden när jag äter nada. Ingenting.

Aptiten finns inte.

Första gången jag hade denna period så gick jag ner 12 kilo, det gick alltså inte så värst långt.

Sedan gick jag förstås upp allt igen.

Andra gången gick jag ner betydligt mer, och det var ganska allvarlig, jag vet det.

Men också detta har jag gått upp igen.

Och nu är jag alltså i början av en sådan period igen.

Jag är rädd att det ska hålla i sig, att jag ska dö. Men samtidigt så vill jag bli smal, se ben på mig själv.

Jag har inte ätit på 4 dagar. Jag vet inte vad jag ska göra.

Vill bara vara smal.

Usch, blir det här en jävla anorexia blogg nu oxå? .. Kanske.


Kram.

Av Frida - 30 augusti 2010 17:53

Jaha, ett litet snabbt inlägg nuda.

Slutade 10 min tidigare så jag hann med en tidigare buss = hemma tidigare :D

Just nu känner jag mig helt matt, det är jobbigt att gå i skolan x'3

Nu är det cirka en timme innan min tv-kväll börjar med biggest loser, och som sedan kommer att följas upp med fångarna på fortet. Ska försöka gå och lägga mig i tid idag.

Att göra innan 19.00

- duscha (men just nu är det nån annan som duschar :@)

- repetera franskaläxan till imorgon

- läsa igenom hemkunskapsläxan


Kanske inte hinner allt, men ska försöka.

Så kram på er .

Av Frida - 29 augusti 2010 19:33

Söndag är nog min favvodag, då gör man liksom inget speciellt, bara är.

Och imorgon är det skola igen, nästa vecka kommer att bli lite jobbig, men ska försöka se det positivt.

Är shoppingsugen, känner att min garderob defenitivt behöver något nytt, men när månadspengen är ens ändå inkomst så måste jag tänka smart med mina pengar.

Måste börja spara till julafton, redan. Men jag ska nog kunna shoppa något den här veckan :)


Imorgon börjar jag 9.00, skönt med lite sovmorgon. Men går däremot till 15.40 = hemma 16.30 :S Känns jävligt tufft i skolan, redan. 8:an måste vara det värsta året.


Resten av kvällen kommer bestå av plugg och tv. Typ Jamie olivers matrevolution USA, program att rekomendera.


Kram.

Av Frida - 23 augusti 2010 20:21

Första dagen i skolan, eller första timmen i åttan rättare sagt.

Den var en pina.

Eller roligt oxå, men luften liksom sipprade ur mig och jag hade ingen lust att hämta ny igen.

Jag vet inte varför.

Oxå har jag förlorat vadet med mig själv, jag har gått tillbaka till Twilight, lyssnar på dom, igen x'3

Det har inte hänt så mycket mer idag.

Det går magsjuka i huset O'o, jag har målat om naglarna, två gånger dessutom (;) sån nagelperfektionist som jag är).

Just nu sneglar jag på Fångarna på fortet och är trött.

får väl fixa skolväskan någorlunda oxå, den ser ut som ett bombnedslag.

Ja, juste, jag har fått det trögaste skåpet i hela skolan känns det som. -.-


Gud vilket negativt inlägg, jag känner mig lite nere.

Kram ^^

Av Frida - 22 augusti 2010 11:12

*Suck*

Nu har jag lyssnat klart på sista Twilightboken. Ja, lyssnat.

Jag har läst alla fyra böcker en gång, och lyssnat på alla en gång. Och ser filmerna som dom kommer.

Måste erkänna att jag är helt såld på dom.

Varje gång jag har lagt undan boken eller satt på paus på ipoden har jag fått abstinens. Måste.....ha......mer...!

Det kan låta sjukt.., men jag är totalt föräldskad i Edward Cullen, inte RPattz, uttan Edward. Om ändå alla killar var så ödmjuka, omtänksamma, och så helt underbar som Edward.


Så nu står jag inför ett val, antingen att lyssna om på alla Twilightböcker, eller lyssna på de tre sista Harry Potter böckerna, som jag ännu inte har lyssnat på.

Kanske behöver lite Harry Potter i tankarna så att min abstinens efter Twilight försvinner.

Det blir nog Harry Potter trots allt, men med tanke på att jag lyssnade på 4 böcker på 33 dagar, så lär jag nog ha lyssnat om alla Twilight böcker innan årsskiftet :P


Nog om böcker.


Imorgon börjar skolan, det känns hemskt, och roligt, allt på samma gång.

Hemskt för att alla läxor kommer tillbaka, och roligt för att man får träffa alla kompisar igen.

8:an är ju ett jobbigt år.

Också drar konfirmationsläsningen igång -.- Både roligt och hemskt det med.

Hade en jättekonstig dröm inatt.

Pappa skulle skjutsa mig till första konfirmationsläsningen, och bilen ville inte rulla framåt. Så vi fick springa alla dessa kilometrar till kyrkan, och pappa var som ''måste jag följa med'', och jag bara ''ja, målsman måste följa med'' (?!). Det var hemskt, haha.


Så, sista dan på lovet, vad ska man göra?

CHILLA!


Kram.

Av Frida - 22 augusti 2010 11:11

Så, välkommen till mig blogg ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards